Blog

6 kriterier for en effektiv friluftsbutik hjemmeside

Din friluftsbutik hjemmeside fungerer som et vindue til din virksomhed og er ofte det første indtryk, en potentiel kunde har af dine tjenester, produkter og virksomhedens grund til at være det. At sikre, at dit websted fremviser din virksomhed i det bedst mulige lys er afgørende for din virksomheds succes. For at maksimere effektiviteten af dit websted, bør følgende 6 kriterier være til stede.

 

#1: Et rent, professionelt, brand-drevet design

Besøgende på dit websted vil danne sig en mening om din virksomhed inden for få sekunder. Dit websted skal være rent, professionelt og formidle din virksomheds brand/image. Navigationen skal være ligetil og gøre det nemt for besøgende at finde den information, de søger, med et eller to klik. Og hvad din virksomhed laver, bør let kunne skelnes inden for få sekunder.

 

#2: Velskrevet indhold, der taler direkte til din målgruppe

Selvom et godt design er vigtigt, er indholdet på dit websted afgørende. Dette indhold skal tale direkte til din målgruppe. Kopien skal være skrevet i en professionel, men alligevel samtale, tone og skal give en følelse af virksomhedens personlighed. Hvis kopien er tør og for “virksomhed”, risikerer du at miste dine besøgendes interesse og deres forretning.

 

#3: Uddan. Sælg ikke

Det er vigtigt at inkludere en “Om os”-side, en “Portfolio”, “kontaktoplysninger” osv. på dit websted, og besøgende vil blive mistænkelige, hvis denne type information ikke er til stede på dit websted. Et af hovedmålene med dit websted bør dog være at uddanne dit publikum, ikke at sælge dem.

 

Dine besøgende er kommet til dit websted med et behov eller et ønske. De ønsker ikke at blive solgt. De ønsker at træffe en kvalificeret beslutning og ønsker at vide om deres muligheder, og hvordan dine produkter eller tjenester vil give løsninger på deres problemer. Oprettelse af dit websteds indhold med fokus på at uddanne besøgende vil gøre det nemmere at flytte fokus væk fra din virksomhed og over på dine potentielle kunder og hvad det giver dem.

 

#4: Gør dit indhold delbart og nemt at abonnere på

Jo nemmere du gør det for folk at dele og abonnere på indholdet på dit websted, jo mere sandsynligt vil dit målmarked dele det med deres netværk (hvoraf mange deler lignende demografi, behov og ønsker) og blive eksponeret for din virksomhed på en kontinuert. Tilføjelse af Facebook “Synes godt om”-knapper eller “Del dette”-funktioner (http://sharethis.com/), RSS-knapper og blog-e-mail-abonnementsmuligheder til artikler, indlæg, casestudier osv. gør det super nemt for besøgende at modtage dine indhold og dele det med andre.

 

#5: Placer opfordringer til handlinger på hver side

Det er vigtigt at placere opfordringer til handling på hver side på dit websted, så dine kundeemner nemt kan tage det næste skridt (udfyld en formular “Anmod om et tilbud”, klik på knappen “Køb nu”, tilmeld dig din månedlige e-mail -nyhedsbrev osv.), når de har fundet ud af, at din virksomhed passer godt til dem og kan løse deres problemer. Ideelt set bør en opfordring til handling placeres i slutningen af teksten på hver webside og øverst til højre på hver side. Jo mere fremtrædende opfordring til handling-knappen er, jo mere sandsynligt er det, at en besøgende klikker på den.

 

#6: Optimer hver side til søgemaskinerne

Når kunder søger efter produkter eller tjenester, bruger kunder først og fremmest søgemaskiner til at udføre søgninger. Af denne grund bør hver side på dit websted være optimeret og sat op på en måde, der gør det nemt for søgemaskinerne at fange informationen.

 

Det er vigtigt at have en dyb forståelse af dit målmarkeds behov og ønsker, så du hurtigt kan fange dine ideelle kundeemner’ opmærksomhed ved at tale direkte til dem med dit marketingbudskab. Disse seks kriterier kan være afgørende for at skabe en professionel hjemmeside, som vil hjælpe dig med at maksimere effektiviteten af dit websted og din virksomheds rækkevidde.